Începe cu…


incepe cu„Începe cu…începutul!”

Parcă ar fi dintr-o învăţătură sau chiar dintr-o discuţie prea serioasă, la un ceai…despre un plan de acţiune. Nu este la îndemână? Cam incomodă sau banală procedura sugerată?

*Sursă poză

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când am o mulţime (nu vidă!!!) de lucruri de terminat, încep să mă gândesc cum am ajuns în această situaţie. Le-am lăsat aşa să se înmulţească, să facă pui gălbui? Au venit năvală? Dar să nu presupuneţi (prin absurd) că mă plâng toată ziulica, ci e mai mult un gând fulger, care să mă trezească şi să mă pună în mişcare repejor (cât aş spune do major).

Încep prin a-mi aşterne conştiincioasă task-urile pe o foaie de hârtie (mai exact pe un post-it colorat, mic şi pătrat). Nu le aşez în funcţie de prioritate, doar le enumăr, punând o cifră în faţa activităţii, să ştiu din start câte am de bifat. După ce isprăvesc ceva de pe listă, tai apăsat cu pixul, emanând o satisfacţie măricică, apoi mă apuc bucuroasă (cu zâmbetul anterior înşurubat bine) de o altă activitate menţionată şi tot aşa…

Îmi place să-mi organizez timpul (şi lucrurile de pe birou) şi chiar mă ajută astfel de liste. Nu este niciun secret că trebuie să ne planificăm cât mai eficient si mai productiv ziua la locul de muncă, iar articole şi cărţi despre managementul timpului cu siguranţă aţi mai răsfoit curioşi (nevoie mare).

Astăzi citeam într-o carte de Brian Tracy („Începe cu ce nu-ţi place”-Eat That Frog) despre metoda ABCDE. Este vorba de o tehnică simplă de stabilire a priorităţilor, practic după ce ai conceput lista, înaintea fiecărui articol de pe listă scrii aceste litere, unde A este lucrul cel mai important, ceva ce este musai să faci (dacă sunt mai multe sarcini de lucru de tip A se pot nota cu A-1, A-2, A-3,etc.), B-o sarcină pe care ar fi bine s-o duci până la capăt, consecinţele amânării ei nefiind atât de grave ca la prima, ci mai blânde, C-este un lucru care nu implică niciun fel de consecinţe dacă nu-l îndeplineşti, D-se referă la o activitate pe care o poţi delega, iar E-ceva ce poţi elimina cu totul, fapt care nu va genera nicio schimbare.

Important în utilizarea acestei metode este să te ocupi din prima de sarcinile de tip A şi să le finalizezi. Se pune accent astfel pe productivitate personală şi performanţă. Tot un sfat foarte util este să începi cu ce nu-ţi place, cu cea mai dificilă activitate înainte de orice altceva (chiar şi într-o zi de luni când nici iarba nu creşte).

Prin repetiţie ar putea deveni un obicei şi entuziasmul ar da fericit din aripi (exces de bucurie?).

Voi cu ce începeţi?

Un comentariu

Din categoria Dezvoltare personală

Un răspuns la „Începe cu…

  1. Stiam si eu ca e bine sa incepi cu ce nu-ti place, dar parca nu-mi vine sa incep dimineata cu ce nu-mi place 🙂 Tot pe post-it-uri notez si eu, acum mai un singur lucru de taiat de pe un post-it galben

Exces de comentarii

